AVTALEN
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår.

AVTALEINNGÅELSE
Avtalen er bindene for begge parter når ordren er mottatt. Avtalen er likevel ikke bindene hvis det har forekommet skrive eller tastefeil i bestillingsløsningen eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde innsett at det forelå en slik feil.

SALGSVILKÅR
Hos oss er det alltid gratis frakt på alle ordre og 14 dagers full returrett. Ved å bruke kjente betalingsløsninger som Dibs, Vipps og Paypal kan vi garantere for sikker betaling. Mottatt ordre er å anse som bindene.

LEVERING
Varen sendes som regel samme dag, og senest innen 3 virkedager etter at bestillingen er mottatt. Dersom varen ikke er på lager vil du få beskjed om dette på mail, sammen med ordrebekreftelsen. Du vil da få mulighet til å godta ekstra leveringstid eller å avbestille varen. Levering er skjedd når du har overtatt varen, uten unødvendig opphold og senest 30 dager etter bestilling.

FRAKT
Den bestilte varen sendes med posten enten til din postkasse eller ditt lokale postkontor. Du kan spore pakken og også få status på hvor pakken befinner seg. Har du ikke mulighet til å hente selv, kan du bestille hjemlevering når du sporer pakken. Selger tilbyr gratis frakt på alle ordre sendt med posten. Dersom kjøper ønsker pakken levert på en annen måte kan det avtales mellom selger og kjøper, da må kjøper ta eventuelle ekstra kostnader på dette.

BETALING
Kortet som benyttes ved kjøpet, belastes i forbindelse med at varen sendes. Ved betaling med faktura blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår på faktura og er på minimum 14 dager. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

AVBESTILLING
Hvis du ønsker å avbestille en vare så kontakt kundeservice@ameliogleo.no . Dersom varen allerede er sendt kan du benytte deg av angreretten.

ANGRERETT
Angreretten gjelder i 14 dager fra du som forbruker har mottatt varen. Meldingen bør skje skriftlig og vi anbefaler å benytte vedlagt angrerettskjema. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake uten unødig opphold og senest 14 dager fra bruk av angreretten er gitt. Produktet og originalemballasjen må returneres i vesentlig samme stand, så får du tilbake det du har betalt for varen. Kjøper dekker de direkte kostnadene med å returnere varen.

REKLAMASJON
Hvis det foreligger en mangel ved varen, må du opplyse om dette innen rimelig tid etter at den ble oppdaget, eller burde blitt oppdaget. Dersom varen er blitt skadet ved frakt skal dette snarest mulig meldes til oss slik at vi kan finne en løsning på problemet. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på varen og emballasjen i tilfelle leverandør ønsker denne i retur. Meldingen kan gis skriftlig til kundeservice@ameliogleo.no. Ameli&Leo vil da gi deg informasjon om hvordan du går frem. Regler for reklamasjon finnes i den norske forbrukerkjøpsloven.

PERSONOPPLYSNINGER
Ameli&Leo behandler personopplysninger etter den norske personopplysningsloven. Opplysninger som kan knyttes til deg som person, vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller kobles til eksterne registre.

KORTINFORMASJON
Når du handler hos Ameli&Leo behandles kortinformasjonen av DIBS, pay pal og Vipps som er sikre elektroniske betalingsløsninger. All kortinformasjon blir behandlet i samsvar med kortorganisasjonens regelverk.

Amenor AS for Ameli&Leo, Presteveien 18 1365 Blommenholm,
kundeservice@ameliogleo.no , tlf +47 934 69 424, org nr 921 464 053,